Katona Zsuzsa – aki, amikor megkapta, a legfiatalabb Munkácsy-díjas művész volt – kizárólag faszobrokat készített. Ez meglehetős bátorságra vallott, hiszen az országot dömpingáron árasztották el az ázsiai és afrikai fafaragók szobrai. Igaz, hogy kommersz szobrok voltak, de érdekes egzotikus világot tükröztek, és jó piacuk volt. Zsuzsát ez nem zavarta, mert különös stílusával értő közönségre és gyűjtőkörre talált. Bereményi Géza pontosan jellemezte művészetét a megnyitón:
„A Levél a Kozmoszból című szobor üzenetet tart a kezében, és kivájt tekintettel néz. De nem elgondolkozva, inkább megsejtve valamit. Katona Zsuzsa egy másik szobra térképképet fog, az Álomképek Atlaszát. Testetlen világból érkezett üzenetek címzettjei ők; mint portrék, emberfigurák, valóban plasztikai témák, de a kozmikus érintés rajtuk úgy átszellemíti őket, hogy minden porcikájukban anyagtalanná kívánnak válni. A sűrű matéria átlelkesülni vágyik Katona Zsuzsa mindegyik itt kiállított művében.
Csupa emberábrázolást látunk, portrék megdermedt sorát és valamennyien ugyanannak a révületnek különböző állomáshelyén tartózkodnak. A fejek, az arcok, a kifejezés tisztasága kedvéért gondos egyszerűséggel megformázott testrészek. De a testekkel valami különös történt. Mintha meg akarnának szűnni, feloldódni, deformálódni a végtelen túlnyomástól. Katona Zsuzsa olykor rárajzol az emberi testekre, belülről kivájja azokat. A másik test épület, ablakokkal, belül üres sötét világ lakik benne, ott rejtőzik belül a lelke. Az Űr című szoborfigura világűr-magányában fordul el a Földgolyótól, a Bölcs is telerajzolt testtel hordja belül az űrt, egy másik testen szőnyegminták keletkeznek, az Anya és gyermek törzsükön hordozzák a Mindenség körét.
Vájatok, lukak a testekben, s a konkrét fejek a Mindenség, a rejtelem végtelen érzésében válnak testetlenné.
Ritkán látható ennyire egységes szobrászi anyag együtt, a makacsul követett téma – az Anyag átszellemülése – kerek és minden feszültségével együtt beteljesült világ Katona Zsuzsa kiállított szobraiban.”
Bereményi Géza egy másik művészeti terület alkotója, és amit itt mondott, az felfokozott értelmet nyer. Nem akárki mondta, nem akárki munkáiról.